Børnesange på dansk

DANSKE BØRNESANGE Til De Dejligste BØRN i Verden

Karen Fogh Andersson har skrevet og indspillet 4 magiske børnesange

  • Skab ro, nærvær og en kærlig stemning ved putte-tid
  • Dans rundt i stuen til kærlige bekræftelser
  • Sæt ord på tanker og følelser gennem sang
  • Syng med på sangene via sang teksterne
  • Boost dit barns selvforståelse, selvværd og positive selvbillede
  • Skab et kærligt pusterum, hvor I kan drage på indre eventyr sammen

Magiske og personlige børnesange om mere mellem himmel og jord, der indbyder indbyder til kærligt nærvær, dans, leg, sang, sjov og unikt samvær imellem forældre og børn.

Målgruppen er børn i alderen 3-10 år.

Køb sangene her
Danske børnesange af Karen Fogh Andersson

Lyt til børnesangene her.

De 4 unikke børnesange er en del af den personlige børnebog Til Det Dejligste Barn i Verden, som er skrevet af Karen Fogh Andersson. Herunder kan du få en smagsprøve på de danske børnesange.

Børnesang på dansk - Jeg er mig af Karens Univers

Børnesangen Jeg er mig

  • Hjælper med at berolige barnet i krop og sind
  • Børnesangen støtter barnets i at tro på sig selv
  • Sangen lærer barnet at sætte ord på og forstå følelser
Børnesang på dansk - Imens du sover af Karens Univers

Børnesangen Imens du sover

  • Beroligende godnat sang til puttetid
  • Hjælper med at skabe et positivt selvbillede
  • Hjælper med at skabe indre ro og tryghed ved putte-tid
Børnesang - Udenpå & indeni - Karens Univers

Børnesangen Udenpå & indeni

  • Sangen booster barnets positive selvbillede
  • Børnesangen sætter stemning for bevægelse og dans
  • Hjælper med at skabe glæde ved at synge positive bekræftelser
Børnesang på dansk - Hjertebarn af Karens Univers

Børnesangen Hjertebarn

  • Sangen støtter barnets positive selvbillede
  • Give en mulighed for bevægelse og dans
  • Skabe glæde ved at synge positive bekræftelser

Hør forældre fortælle om børnesangene

HØR OM DERES SKØNNE OPLEVELSER MED TIL DET DEJLIGSTE BARN I VERDEN

“Min datter kan græde af ren glæde og lykke, fordi hun gennem bogen finder helt utroligt varme følelser om sig selv. Mine børn er på vidt forskellige måder vilde med både sangene, meditationerne og historierne.”

“Jeg elsker, at min datter kan slappe af, imens hun lytter til Karens blide stemme og ord som fortæller hende, at hun er elsket, værdifuld og rigtig. Det betyder så meget for mig som mor.”

Artikel i Vores Børn - Karen Fogh Andersson

Flere fantastiske udtalelser fra forældre

Det siger de OM børnesangene fra bogen Til Det Dejligste Barn i Verden

Jeg har læst utrolig mange selvhjælpsbøger for børn. Denne bog er uden tvivl en af de bedste. Tusind tak for en bog der i den grad styrker barnets selvværd, og mit selvværd fik også et kærligt boost.

Hvis mine børn lykkes. Så lykkes jeg. Det er det, som har værdi for mig. Og det er det bogen peger lige ned i/bogen bidrager med.

En STRÅLENDE bog med tilhørende meditationer og skønne sange. Jeg er fuldstændig vild med den følelse bogen efterlod i mig og min datter.Midt i hamsterhjul er denne bog en gave i sig selv. En gave til dig og dit barns indbyrdes samhørighed.

Min søn har svært ved at falde i søvn selv. Jeg plejer at skulle ligge hos ham, til han sover. Fra første aften med en af Karens meditationer faldt han trygt i søvn helt selv.

Jeg elsker, at min datter kan slappe af, imens hun lytter til Karens blide stemme og ord som fortæller hende, at hun er elsket, værdifuld og rigtig. Det betyder så meget for mig som mor.

Sikke en smuk bog. Sikke en kærlighed der strømmer. Karen spreder lys med sine ord og toner. Mit hjerte vækkes og forstærker min evige kærlighed til mine børn.

Artikel i Vores Børn - Karen Fogh Andersson

Flere udtalelser fra begejstrede forældre

Det siger kunderne om bogen Til Det Dejligste Barn i Verden

En STRÅLENDE bog med tilhørende meditationer og skønne sange. Jeg er fuldstændig vild med den følelse bogen efterlod i mig og min datter. Midt i hamsterhjul er denne bog en gave i sig selv. En gave til dig og dit barns indbyrdes samhørighed.

Hvis mine børn lykkes. Så lykkes jeg. Det er det, som har værdi for mig. Og det er det bogen peger lige ned i/bogen bidrager med.

Min søn har svært ved at falde i søvn selv. Jeg plejer at skulle ligge hos ham, til han sover. Fra første aften med en af Karens meditationer faldt han trygt i søvn helt selv.

Jeg har læst utrolig mange selvhjælpsbøger for børn. Denne bog er uden tvivl en af de bedste. Tusind tak for en bog der i den grad styrker barnets selvværd, og mit selvværd fik også et kærligt boost.

Jeg elsker, at min datter kan slappe af, imens hun lytter til Karens blide stemme og ord som fortæller hende, at hun er elsket, værdifuld og rigtig. Det betyder så meget for mig som mor.

Sikke en smuk bog. Sikke en kærlighed der strømmer. Karen spreder lys med sine ord og toner. Mit hjerte vækkes og forstærker min evige kærlighed til mine børn.

Følg @karensunivers på Instagram og Facebook

Snart lander 4 nye børnesange - fyldt med styrkende og kærlige budskaber- TIL DIG & DE BØRN DU ELSKER 🩵

Og moderen hviskede:
Læg lige hånden på dit hjerte,
og så mærk,
at du er lige, som du skal være.

Og drengen mærkede det og sagde:
JEG ER LIGE SOM, JEG SKAL VÆRE.

4 nye sange til dit barn
på din streamingtjeneste inden længe 👏🏼👏🏼
NU : LYT TIL DE 4 “GAMLE” SKØNNE SANGE
PÅ SPOTIFY, APPLEMUSIC osv.

#sangetilhjertet #børnesange #sangemedsjæl #nyesange #nymusikpåvej
FERIE MED BØRN - MERE SJOV, MINDRE STRESS 😎

Ønsker du dig en sommerferie, hvor alle familiens nervesystemer er mere i ro, med færre konflikter og mere sjov? En ferie hvor der samtidig er mere plads til dig, så du kan nyde mere og yde mindre? Så kom med og få konkrete redskaber og ideer :-D

På fredag besøger jeg barselscafeen hos fantastiske @house_of_powermoms - tilmeld dig hos dem - der er både oplæg, mulighed for gratis sparring hos jordmødre og fysioterapeut, hyggesnak og kage 🥰

☀️ Oplægget er for dig som ønsker:
- Simple redskaber til at skabe ro på små og stores nervesystemer
- Færre konflikter
- At opleve mere overskud og harmoni
- Ideer til aktiviteter

Fakta! Ferie med børn kan være intenst og krævende! - Det gør ikke hverken det, jer, børnene eller dig forkert 💛

KENDER DU DET HER: Du både glæder dig til og gruer for sommerferien med børnene? At forventningerne til ferien oftest overstiger virkeligheden? Måske føler du, du har brug for ferie, nået ferien er slut? Nager en dårlig samvittighed fordi det indre “mor monster” titter frem?

SÅDAN BEHØVER DET IKKE VÆRE I ÅR! 👏🏼👏🏼

Kom med til en oplysende, inspirerende og hyggelig barselscafé, hvor vi ser ærligt og ufordømmende på det, som kan være udfordrende i ferien med børn. Kom og få en masse redskaber - og et godt grin -med dig hjem 😃

Tag endelig manden under armen.
Jeg glæder mig til at se jer ☀️

Kærlig hilsen, Karen
Terapeut og forfatter.

Tilmelding til @house_of_powermoms
40 cookies til 20 mennesker var slet ikke nok 😋🥰Selvom de ikke blev perfekte, så smagte de mums, og en fejl er jo bare en opdatering af fremtiden 😉

🍪 OPSKRIFT PÅ COOKIES PÅ BÅL 🍪

150 g. Smør
250 g. Brun farin
1 æg
1 tsk. vaniljesukker
275 g. Hvedemel
1 tsk. bagepulver
1/2 tsk. salt
100 g. grofthakkede nødder
100 g. hakket mørk chokolade

- Pisk blødt smør og farin sammen.
- Tilsæt æg og vaniljesukker.
- Bland mel, bagepulver og salt sammen og rør det sammen med smørmassen.
- Hak og tilsæt nødder og chokolade.

✔️ Jeg formede dejen til ruller og lagde dem på køl, så dejen blir fast.
✔️ Rullerne skæres i skiver til cookies, som lægges på en varm pande på bålet (ikke en rist).

➗ Not to: Der var gang i bålet og panden var for varm, så bagningen gik lidt for hurtigt (mørke udenpå og bløde indeni).

Så herfra - kæmpe anbefaling 😃
Skal I prøve dem?

Husk at gemme opskriften til sommerens bålhygge 🫶🏼
🌱 TILLID & TÅLMODIGHED 🌸

Giv livet lov til at gøre det, livet kan - og lad skønheden vokse frem.

SÅ 🤎 SE DET (DIG) GRO 💚 NYD HØSTEN 💗

God weekend venner 🫶🏼

#tillidtilprocessen #livetsflow #skønhedkommerindefra #bærhøst #sommerhave
“Du har jo 3 alvorlige psykiatriske diagnoser”, sagde overlægen i vinters.
“Har jeg det?!”, sagde jeg…

Bortset fra en kortere periode i Center For Spiseforstyrrelser omkring 2012, så har jeg været uden for det psykiatriske system i lidt over 20 år. Jeg har ikke modtaget behandling og er ikke blevet medicineret.

Det valgte jeg
- fordi jeg ikke oplevede at behandling og medicin gjorde nogen særlig forskel.
- fordi jeg på mange måder (på godt og ondt for mig selv) nægtede at være syg. Jeg VILLE selv, og jeg VILLE, i så vid udstrækning som muligt, leve et normalt liv i blandt “de normale”.
- fordi jeg følte mig begrænset, stækket, misforstået.
- fordi jeg flygtede.

Så hvorfor har jeg så valgt, at træde ind i psykiatrien igen så mange år efter??
Det har jeg fordi, jeg i de sidste 2-3 år har oplevet flere udsving igen, mere ubalance, mere frygt, flere somatiske reaktioner, mindre overskud og overblik og mindre lyst til livet.

Sådan vil jeg ikke have det!
Jeg vil have hjælp, og jeg vil gerne have den af nogen, som har styr på diagnoser som mine. 
Jeg ønsker mig specialiseret og effektiv behandling.
Jeg ønsker at mine impulser, mønstre og udfordringer bliver set, forstået og behandlet af nogen dygtige professionelle.

Jeg kunne skrive så meget om denne her sindssyge (so to speak) proces, som har været i gang i psykiatrien i over et år.
Ind imellem er det en virkelig hård og laaaangsom proces 😮‍💨🤯 Men jeg lærer helt utrolig meget om mig selv, og uanset hvad de kommer frem til - diagnose eller ej - så vil jeg ikke være forløbet foruden.

Indtil videre har jeg fået slettet tre diagnoser (skizoaffektiv diagnose og to spiseforstyrrelses diagnoser) 🥳 Jeg var helt klar over, at de ikke er relevante mere - dem har jeg nok til dels arbejdet mig stædigt ud af og er til dels vokset fra.
I næste uge får jeg nogle svar ift. den sidste diagnose (personlighedsforstyrrelse af borderline type) og hvad der så skal ske derfra.

Light & love
🤍 Karen.

#psykiatrien #psykiatriskdiagnose #psykisksårbarhed #udredningsforløb #sårbarmor
Vi nåede simpelthen så meget på 3 dage - og vigtigt BARE VÆRE SAMMEN UDEN AFBRYDELSER 💞💞💞

Toppen af Jylland var skøn og særlig, og får helt sikkert vores anbefalinger til (kort eller længere) familieferie.

IDEER I OG OMKRING SKAGEN:
🩵 Grenen - kør med Sandormen ud og tilbage, og brug energien på leg på stranden og i vandet. Husk skiftetøj/badetøj og håndklæde.
⚓️ Havnen i Skagen - se de kæmpe trawlere (og snak lidt om konsekvenserne og havets tilstand) og de endnu større/enorme krydstogtskibe, besøg fiskehuset og køb en kæmpe vaffelis i iskiosken.
🌊 Ålbæk strand - en af Danmarks fineste familie strande med blødt sand, lavvande og måskeI kan finde flotte sten og spændende fossiler.
🐟 Nordsøen Oceanarium i Hirtshals - vi var særligt optagede af det kæmpe akvarium i midten af bygningen med mange store forskellige fisk + de mange interaktive lærings aktiviteter, og så var der lavet en kommandobro, hvor følelsen af at være på vandet var ret virkelighedstro, og hvor børnene hurtigt blev til kaptajner og sømænd.
Man må medbringe sin egen mad, og der er udsigt ind i det kæmpe akvarie, imens man spiser.

Har I været i Skagen med børn, eller overvejer en tur dertil?

🐳⛴️💙🌊⚓️🐟🙏🏼

#skagenbørneguide #nordsøenoceanarium #skagenmedbørn #grenenskagen #feriemedbørn 

@nordsoenoceanarium @govisitskagen